28 February 2008

Londra'da Turkiye Tanitim Reklamlari

Bir suredir Londra'da Turkiye turizmine katki saglamak icin reklam tanitimlarina baslandi. Bunun icin taksi, otobus ve bazi ilan panolari kiralandi.

Londra'da yasayan arkadaslar mutlaka bunlardan biri veya birilerine denk gelmislerdir. Simdi buraya kadar hersey normal (belki yazinin sonunda da normal olacak bazilarimiz icin). Gayet guzel Turkiye turizmde atak yapmak istiyor, belli hedefleri var onunde ve bu hedefleri yakalamak istiyor bu sebeplede bu tarz reklamlar icin butcesini arttirdi bunlarin hepsini takdir ediyor ve elestirime basliyorum :)

Bu tanitim reklamlari afislerini gorunce durum bence iyi degil (reklam orneklerinden birisi alttaki resimde mevcut) Turkiyemizde sanki baska tanitilacak yer yokmus gibi asagidaki resimleri koymuslar afislere. Biz turist niye Turkiye'ye gelmek ister diye sorarsak eger cevremizdekilere ilk cevap deniz ve gunes icin olacaktir (bence) daha sonrada tabiki doga ve kultur miraslari ama bu resimler bana Turkiye'nin ne sicak oldugunu, ne cok kulturel zenginligi oldugunu ne de buna benzer seyleri cagristirmiyor.

Bu tanitim resimlerini kimler secti bilmiyorum ancak bence dogru secim degil yine tekrarlamam gerekirse tabiki bu benim kendi dusuncem, ancak bence cok daha guzel resimler secilebilirdi. Bunun icin hic ornek bile yazmiyacagim cunku hepimizin aklina say denildiginde en az 10 tane suan afiste sergilenen resimlerden daha guzel resim aklina gelecektir Turkiye'yi anlatan. Biraz fikir olmasi acisindan resimlere bakmak istersenizde Kultur bakanligi web sitesinin fotograf galerisi sayfasina bakabilirsiniz.


Evet bahsettigim tanitim reklami yukaridaki otobusun uzerindeki reklam, sanssizliktirki bu otobuste kisa sure once bir koprunun altindan gecerken kopru yuksekligini hesap edemedigi icin kaza yapti neyse evet resimlerimiz bunlar bakin karar verin her ne kadar iyi cikmamis olsada beli oluyor resimler, eger vakit bulabilirsem taksi ve tanitim panolarindan da ornekler verecegim :)

No comments:

. Londra icin 3 Gunluk Hava Raporu

. BBC Turkish Haberler

. Gunluk Basın Özeti - BBC Turkish