04 June 2009

Yeni Kesfim Cafe Boheme

Bu siralar is nedeniyle Turkiye'ye gidis gelislerimin coklugu ve islerimin asiri yogunlugu nedeniyle Londra merkeze cok fazla inemez olmustum.

2 gun once bir arkadasimin is nedeniyle Londra'da oldugunu ogrendigimde dun icin Londra merkezde bulusmak icin sozlestik. Normalde Londra'nin merkezi cok bana gore degildir cunku kalabalik yerine daha dingin ve sakin yasamayi seviyorum :) genellikle merkeze alisveris zamanlarinda ya da cesitli konser veya gosteriler oldugu zaman gitmeyi tercih ediyorum.

Dun aksam kendisiyle bulustuk ve ne yapacagimizi dusunurken Oxford Street, Leicester Square, Piccadily Circus seklinde gezerken aklima bir pub a gitmek geldi. Londra'da yasayan ve daha once gelmis olanlar bilirler Londra merkezde bir cok geleneksel pub mevcuttur, bende misafirimi degisiklik olmasi adina oyle bir yere goturmek istedim. Bu publardan begendigi birisine oturmak icin gezerken Old Comton Street'e kadar geldik ve burada Greek Street kismina donduk iste orada cok guzel bir yer kesfettim :)

Bu caddeyi daha cabuk bulmaniz veya hatirlamaniz icin soyle anlatabilirim Prince Edward Theatre bulundugu yer. Dedigim cafe&pub da tam Prince Edward Theatre karsisi, karsiliklilar yani. Bu yerin ismine gelecek olursam Cafe Boheme. Gercekten nezih ve guzel bir yer, eger sigara icmiyorsaniz ic mekaninda rahatlikla oturarak birseyler icerken guzel sohbetler yapabilirsiniz. Ben sigara icenlerden oldugum icin cafenin disinda tam kosesinde disariya cikarilmis masalardan birisine oturdum. Cafe Boheme'in ust katida restorant olarak kullaniliyor ve restoranta hemen bizim oturdugumuz masanin yanindan cikiliyordu. Iste biz oturmus sohbetimizi ederken birde baktim tanidik bir sima yanimda, onu gorur gormez aklima Last Chance Harvey filmi geldi (bugun Last Chance Harvey filmi Ingilterede gosterime girdi) neden diye soracak olursaniz cunku yanimda 2 bayanla birlikte Dustin Hoffman duruyordu ardindan onlar iceri girince Emma Thompson ve Richard Schiff geldiler, sanirim film ekibi olarak bir yemek duzenlenmisti. Ben biraz saskin ve sevincliydim bunun nedeni sanirim bir kac holywood unlusunu gormekti :)

Isin ilginc yani bu 3 unlu isimde yanlizdi yani koruma yoktu yanlarinda, ayni benim yurdumun unlu isimleri gibi yani :)

Neyse konumuzu dagitmiyayim evet eger Londra'da guzel bir yere gidip keyifli vakit gecirmek isterseniz Londra merkezde bulunan Greek Street'deki Prince Edward Theatre karsisindaki Cafe Boheme ugramanizi oneririm.

Son bir hatirlatma bu cadde de biraz fazla gay bar bulunmakta bu yuzden fazla sasirmamanizda fayda var :)

2 comments:

Unknown said...

2303701merhaba,
ben 10 gün sonra ingiltereye 1 yıllığına gelicem.tez araştırmam için geliyorum ve ingilizcemi geliştirmek için.tezimin konusu english pup lar.fakat eski tarihi puplar hakkında pek bilgi bulamıyorum.ben bournemonth a gidiyorum ama londraya sıkça gelicem.bu konuyla ilgili bana önerebileceğiniz yerler,veya bilgi bulabileceğim siteler varmı.çok teşekkürler.

London Tour said...

Merhaba Bilge,

Londra denilince publar akla geliyor tabi :) sana bu konuda yardimci olmak icin 2 link verebilirim.

Ilk verecegim link Londra resmi sitesinin geleneksel Londra publari ile ilgili bilgi veren sayfasi www.visitlondon.com/attractions/pubs_bars/traditional-pubs

Diger link ise pub arama motoru diyebiliriz, onun adreside www.pubs.com

Umarim adresler isine yarar. Simdiden Ingiltereye hosgeldin :)

. Londra icin 3 Gunluk Hava Raporu

. BBC Turkish Haberler

. Gunluk Basın Özeti - BBC Turkish