06 June 2009

Metro Bilet Makineleri Turkcelesti

london tube ticket machine picture 1 Haziran'dan itibaren metro istasyonlarinda bulunan bilet alma makinalarinda artik Turkce menude hizmet vermeye basladi. Uzun zamandir hep aklimda olan bir soruydu neden Turkce olmaz ki diye. Artik bu sorum yanita kavusmus oldu.

Metro bilet makineleri 1 Haziran'a kadar sadece 6 dilde hizmetveriyordu (İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, İspanyolca ) bu tarihten itibaren dil destek sayisi 17'ye cikti ve bunlardan biriside Turkce oldu.

Simdi sirada diger kullanilan alanlarda Turkce dil desteginin gelmesi var diye dusunuyorum. Ornek verecek olursam hangi muze ya da galeriye giderseniz size o yeri tanitmak adina telefonlar veriliyor ve muze, tarihi alan veya galeriyi gezerken o telefondan ilgili yerin ne oldugunu dinleyebiliyorsunuz ancak bu guzel hizmette maalesef Turkce destegi yok. Bunun nedeni ne olabilir bilemiyorum ama belkide bizim Turk Devletimizin Kultur Bakanligi'nin duruma el atarak gerekli bu yerlerdeki anlatimlari Turkcelestirerek ilgili makamlara vermesi yeterli olabilecektir. Tabi bu sadece benim dusuncem bu konuda prosedur ne sekilde isliyor bilmiyorum ama dunya uzerinde Turkce'ninde cok konusulan bir dil oldugunu biliyorum.

Metrolardaki Turkce dil desteginden sonra yeni alanlarda da bu destegin verilecegini dusunmeye basladim, umarim bu biran once gerceklesir.

Londra Haber

No comments:

. Londra icin 3 Gunluk Hava Raporu

. BBC Turkish Haberler

. Gunluk Basın Özeti - BBC Turkish